Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Επιστολή διαμαρτυρίας της ΠΕΘ προς την υπ. Παιδείας


"Την ενίσχυση και όχι τη μείωση του Ορθόδοξου χαρακτήρα του περιεχόμενου του μαθήματος των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τη Συνταγματική επιταγή - πως το κράτος πρέπει να φροντίζει για την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης – καθώς και το υποχρεωτικό δίωρο διδασκαλίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου", ζητάει η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Αντ. Τριανταφύλλου στο "Amen.gr", η ΠΕΘ στην επιστολή της προς την Άννα Διαμαντοπούλου, ένα 24ωρο μετά τη δημοσιοποίηση του αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο, εκφράζει «την απογοήτευση και τη βαθιά λύπη της για την ανακοίνωση σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών το οποίο εντελώς αυθαίρετα και αντιδεοντολογικά μετονομάζεται: Θρησκεία και Κόσμος».

Η Ένωση Θεολόγων διατυπώνει και ερώτημα για ενδεχόμενη ριζική αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «αναρωτιόμαστε μήπως η μετονομασία σημαίνει και αλλαγή του Ορθοδόξου χριστιανικού περιεχομένου σε αποκλειστικά θρησκειολογικό".

Αξίζει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Βασίλης Κουλαϊδής κατά την παρουσίαση του νέου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα υποστηρίζοντας ότι το μάθημα στο νέο Λύκειο δεν θα έχει ούτε ομολογιακό, αλλά ούτε και θρησκειολογικό χαρακτήρα.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται προς το υπουργείο Παιδείας διότι το υποχρεωτικό δίωρο εβδομαδιαίας διδασκαλίας των Θρησκευτικών διατηρείται μόνο στην Α’ Λυκείου, ενώ η νομιμότητα και η ιδιαιτέρως αδήριτη κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη και η αστάθεια των διαχρονικών αξιών της εποχής επιβάλλουν το υποχρεωτικό διώρο διδασκαλίας του μαθήματος και στις Β’ και Γ΄τάξεις του Λυκείου, για την οποία η ΠΕΘ έχει ήδη εκφράσει σχετική επιχειρηματολογία.

Η Ένωση Θεολόγων καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «για τη δεοντολογία της Παιδείας και το συμφέρον της κοινωνίας γενικότερα, να αναθεωρήσει τις όποιες αμφίσημες και ίσως ανεύθυνες προτάσεις ειδικά για το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και γενικώς για την Παιδεία». Μάλιστα, επισημαίνει ότι «κάθε άλλη παρέκκλιση έρχεται σε σύγκρουση και αντίθεση με το λαϊκό αίσθημα και την θρησκευτική και εθνική αγωγή των παιδιών μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου