Παρασκευή, 5 Μαΐου 2017

Ο υπουργός Παιδείας για τα Θρησκευτικά, τις επιλογές Διευθυντών σχολείων και Σχολικών Συμβούλων, την αυτοαξιολόγηση και τις αναθέσεις μαθημάτων


     Από τη χθεσινή συνάντηση (04.05.2017) του Υπ. Παιδείας κ. Κων. Γαβρόγλου
 με τους Επιμορφωτές των νέων προγραμμάτων σπουδών στα Θρησκευτικά

Στην παιδαγωγική, αλλά και τη γνωστική αξία που έχει το μάθημα των Θρησκευτικών αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας κ. Κων. Γαβρόγλου, μιλώντας χθές (04.05.2017) το μεσημέρι στους επιλεγέντες κατόπιν δημόσιας προκήρυξης 70 Επιμορφωτές των νέων προγραμμάτων σπουδών (Π.Σ.) των Θρησκευτικών και σε Σχολικούς Συμβούλους της ειδικότητας (ΠΕ01), μετά το πέρας του 3ημέρου σεμιναρίου τους που πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και σε συνεργασία με το 2ο ΠΕΚ Αθηνών  στις εγκαταστάσεις του Γυμνασίου Φιλοθέης.

Ο υπουργός Παιδείας αφού συνεχάρη στο πρόσωπο του Συντονιστή, Συμβούλου Α΄ του ΙΕΠ κ. Στ. Γιαγκάζογλου την αρμόδια επιστημονική ομάδα του έργου (ΕΟΕ) για την «εξαιρετική δουλειά» στην επιμόρφωση των 70 Επιμορφωτών που με τη σειρά τους θα επιμορφώσουν περί τους 3.000 εκπαιδευτικούς Θεολόγους (ΠΕ01) και Σχολικούς Συμβούλους Α/θμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ70), απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των Επιμορφωτών των νέων Π.Σ. του θρησκευτικού μαθήματος, ανέφερε μεταξύ άλλων, τα εξής:

1ον) Για τη συνεργασία Υπ. Παιδείας – Εκκλησίας: Στην Επιτροπή για τα Θρησκευτικά έγινε ουσιαστική συζήτηση, δεν υπήρξε δογματισμός από καμμιά πλευρά. Η εφαρμογή των νέων Π.Σ. προχωρά κανονικά και από τη νέα χρονιά όλα θα είναι έτοιμα, αφού οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ήδη επιμορφωθεί και θα υπάρχει στη διάθεσή τους, όπως και των μαθητών, το βιβλίο – φάκελος του μαθήματος.

2ον) Για το μέλλον του μαθήματος στο νέο Λύκειο: Το μάθημα των Θρησκευτικών, έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική και γνωστική αξία, συνεπώς, θα πρέπει να υπάρχει και στο μέλλον, στο νέο τύπο Λυκείου. Η θέση του στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα εξαρτηθεί, από τη μορφή που θα έχει το νέο, μεταρρυθμισμένο Λύκειο.  Για το θέμα του Λυκείου εξέφρασε τον προβληματισμό του: «Ως κοινωνία πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα: θέλουμε να είμαστε μια κοινωνία χωρίς Λύκειο ή με Λύκειο; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες. Για το λόγο αυτό ο πυρήνας της εκπαιδευτικής μας μεταρρύθμισης είναι οι δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου».

3ον) Εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης: Η όποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, επεσήμανε ο Υπουργός,  αν δεν συνδυαστεί με ένα εθνικό σύστημα επιμόρφωσης δεν έχει νόημα. Η επιμόρφωση δεν θα πρέπει να είναι προσχηματική. Θέλουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς που το αποζητούν κι έχουν τόσο υποχρεώσεις όσο και δικαιώματα. Για το εκπαιδευτικό σύστημα, είπε πως  «το γεγονός ότι δεν έχει καταρρεύσει στα χρόνια της κρίσης οφείλεται στους εκπαιδευτικούς. Όχι σ΄  όλους αλλά στους περισσότερους. Επιτελούν κοινωνικό λειτούργημα και αυτό πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε γενναιόδωρα».

4ον) Αυτοαξιολόγηση:  «Θέλουμε από του χρόνου να υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των σχολικών στελεχών αλλά και αυτοαξιολόγηση της Πολιτείας που ποτέ δεν έχει γίνει».

5ον) Για το θέμα των αναθέσεων: Ερωτηθείς για την παράδοξη, όσο και άκρως αντιεπιστημονική,  απόφαση του Υπ. Παιδείας, πέρυσι τον Σεπτέμβριο, να αφαιρέσει κατ΄ αρχήν από τους Θεολόγους την Β΄ ανάθεση στο μάθημα της Ιστορίας – ενός μαθήματος που ευρίσκεται σε άμεση συνάφεια με το αντικείμενό τους και για το οποίο έχουν τη σχετική επιστημονική κατάρτιση απ΄ το Πανεπιστήμιο - και να τους δώσει εν συνεχεία την Γ΄ (ανάθεση), την ώρα που παραχωρούσε τη Β΄ ανάθεση του μαθήματος σε ειδικότητες μη έχουσες σχέση με το μάθημα (π.χ. Ξενόγλωσσους) και παρά το ότι αυτές οι ειδικότητες δεν το έχουν διδαχθεί στο Πανεπιστήμιο, ο κ. Γαβρόγλου αφού φάνηκε να συμμερίζεται τον προβληματισμό, δήλωσε ότι το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σ΄  ένα συνολικό  πλαίσιο αναθεώρησης. «Θα πρέπει», εξήγησε, «κατ΄ αρχήν να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της παράλογης ύπαρξης 140 και πλέον ειδικοτήτων στην Εκπαίδευση και εν συνεχεία χωρίς συντεχνιακές αντιπαραθέσεις και λογικές, αλλά με καθαρά επιστημονικές προσεγγίσεις  να προχωρήσουμε στις αναγκαίες ρυθμίσεις».

6ον) Για το θέμα των Διευθυντών σχολικών μονάδων: "Eχουμε ως δεδομένο την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία είναι πολύ αυστηρή, είμαστε, όμως, υποχρεωμένοι να σεβασθούμε και θα τη σεβασθούμε. Ηδη ευρίσκεται σε εξέλιξη η σύνταξη νομοσχεδίου οι διατάξεις του οποίου θα είναι προσαρμοσμένες στη δεδομένη νομολογία. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα σχετικά με το ποιος θα είναι Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου επιλογής διευθυντών, μιας και για τους νυν Διευθυντές των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης εκκρεμούν προσφυγές στα δικαστήρια. Ελπίζουμε ότι μέχρι το Σάββατο έχουμε καταλήξει  σε νομοσχέδιο που θα είναι διασφαλισμένο από άποψη νομιμότητας και άρα, απρόσβλητο από δικαστικές προσφυγές».     

7ον)  Για τους Σχολικούς Συμβούλους: Ανέφερε ότι «ο θεσμός θα παραμείνει», ενώ σε ερώτηση για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα νέες κρίσεις, δεδομένου ότι η θητεία των νυν Σχολικών Συμβούλων έχει ήδη λήξει και συνεχίζουν να υπηρετούν με υπουργικές αποφάσεις διαδοχικής  «παράτασης»  της θητείας τους ,  ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι ο λόγος που εμπόδισε τη διενέργεια των νέων κρίσεων ήταν τα «εμπόδια της καθημερινότητας», εννοώντας, όπως εξήγησε σχετικά, «τα προβλήματα που υπήρξαν με το θέμα των Διευθυντών σχολικών μονάδων.  Όταν λύσουμε αυτό το θέμα με τους Διευθυντές σχολείων, θα προχωρήσουμε  με το θέμα των κρίσεων των Σχολικών Συμβούλων» αφήνοντας να εννοηθεί ότι μετά τη διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή νέων Διευθυντών θ΄ ακολουθήσουν οι κρίσεις για την επιλογή νέων Σχολικών Συμβούλων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου